Bulan Dan Bintang MEnjadi Saksi Hubungan Kita Sayang

28/5/2012 - Isnin 
23.13 P.M 



Yang kita selalu harapkan dalam hidup kita sudah tentu sebuah kebahagiaan yang hakiki . Aku tahu , korang semua ada yang tengah bahagia dan ada yang tengah menderita . Kepada yang bahagia tuh , korang teruskanlha dan jangan sesekali tukar benda tu jadi suatu penderitaan . Dan kepada yang sedang menderita , Ean doakan , korang akan jumpa dengan Kebahagiaan yang korang curi selama ni . Aku pun pernah rasa benda yang sama . Kebahagian mengukir senyuman di bibir dan penderitaan  mengukir seribu tanda tanya disebalik senyuman yang sadis .




Bukan hak kita , bukan hak aku , dan bukan hak siapa-ii untuk merampas sesebuah kebahagiaan . kita semua pernah bercinta bukan ? Haaa , kalini aku nak cakap pasal Bulan Dan Bintang . Seperti mana kita tahu , Indah nya bulan dan bintang itu , sehinggakan mereka sanggup meminjam sedikit cahaya untuk menerangi malam-ii kita yang suram kan ? Cuba kita fikir balik . klau kita duduk seorang-ii tepi stesen bas , dan bas tak datang-ii  , kita mesti tengok bulan dan bintang kan ? YA Allah , Indahnya pemandangan di angkasa . Pernah jugak terdetik dalam hati aku nak naik ke bulan . Tiap-ii hari , tengok dari tingkap jeaa :/ . Allah ciptakan bulan untuk menerangi malam . Dan Allah ciptakan Bintang untuk menghiasi langit dan mengindahkan malam kita 



Semua yang kita ada dalam hidup ini , tak pernah tak cukup kan ? Biasalha manusia ,. Haha . Sama seperti klau kita bercinta . Kita bercinta , Kadang-22 takpernah cukup satu kan ? Lepas satu , satu kita nak . Ingat wey , tiada siapa suka dimadukan / diduakan , ! take note ! Korang pun pernah rasa macam mana happy-nya bercinta kan ? Tak kiralah , dari zaman persekolahan kea . ataupun zama remaja sekarang ni . Aku pun penah rasa , Kadang-ii ada time happy , Kadang-ii ada time suram . Bila kita suram , kita mesti tengok bulan dengan bintang , Aku bayangkan , Kan seronok jadi macam Bulan dengan Bintang . Dierang muncul diwaktu malam , Dikala semua orang sedang tidur . Dierang teman kita tidur . Dierang taknak bagi kita sorang-ii .




Apa yang lebih kita tahu , dalam percintaan , ada baik dan ada buruknya . Yang baiknya , apabila kita happy dengan kekasih kita . Dan yg buruknya apabila kita bergaduh dengan kekasih kita . Hati dah perasann tak boleh dipaksa . Sama macam kalau kita suka orang tu . Kita suka orang tuh sangat-ii samapi kita sanggup buat apa saja yang kita nak demi cinta . Tapi , Kalau orang taknak dekat kita , kita takde hak nak paksa suka kita . Redha jelha kawan-ii . Ada ramai  lagi kat luar sana , Yang masih tunggu cinta kita . Kita mungkin tak nampak . Sebab kita terlalu tamak dengan cinta . Aku pun pernah buat benda yang sama , Cuba bayangkan , kalau satu hari nanti , kita bergelak Suami/ISteri ? Subhanallah . Cukup indah perkataan itu kan ? XP . Dan pada waktu itu . kita ingat balik waktu kita remaja , Kita suka orang tuh . Kita suka org ini. Tpi lama-ii , orng yang kita suka takjadi milik kita . Akhirnya , Kita berkhawin dengan memiliki orang lain yang dulunya kita taksuka , tapi bila Allah dah temukan jodoh , Kebahagiaan itu pasti Lahir :)


Pelenngkap Hidupku - Eren feat Romi . Itu lha lagu nya :) 

●❤●●❤●●❤●